Notícies

Quins programes d'estiu funcionen i com els fem viables?

 

 

Aquests dies s’està escrivint i debatent molt al voltant de la importància de comptar, aquest any més que mai, amb un estiu educatiu. Els arguments, les propostes i les justificacions que es defensen en aquest debat, val a dir, no són sempre coincidents. M’atreviria a dir, però, que partim de tres punts d’acord bàsics

En primer lloc, es fa difícil...

04/27/2020
Les famílies en el paper de mediadors educatius: quin suport poden donar a l’aprenentatge dels seus fills durant el confinament?

Ara fa dos anys ens preguntàvem si “els programes per fomentar la implicació parental en l’educació serveixen per millorar el rendiment escolar”, en el marc de la iniciativa “Què funciona en educació?” de la Fundació Bofill i Ivàlua. Es tractava de revisar la...

04/20/2020
El problema de perdre’s classe
  • Un alumne que falta a classe té moltes més probabilitats d’obtenir pitjors resultats acadèmics i d’abandonar els estudis
  • La lluita contra l’absentisme hauria de trobar-se en les primeres posicions de l’agenda de polítiques educatives
  • L’absentisme és un instrument de reproducció de les desigualtats socioeducatives. Què sabem sobre...
03/10/2020

Els beneficis del treball per projectes s'observen en els resultats acadèmics (sobretot en l'àmbit lingüístic i social) i en la satisfacció de l'alumnat envers l'experiència educativa

El treball per projectes ha esdevingut punta de llança de tot el moviment d’innovació i transformació educativa que viu actualment el nostre sistema educatiu. A la pràctica, però, l’...

12/10/2019
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge

Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.

Perquè un sistema inclusiu com el que es vol implantar a Catalunya tingui èxit en els centres calen eines adequades de diagnòstic i monitorització de l'alumnat, coherència i...

11/26/2019