Reforç escolar per a l'equitat educativa

 

Diagnosi sobre la situació del reforç escolar a Catalunya, en què volem identificar què cal fer per posicionar el reforç escolar com un element clau en el combat contra les desigualtats educatives i, per tant , com a eix d’actuació d’una política educativa orientada a l’èxit educatiu.

Actualment el reforç escolar és un recurs compensatori no articulat en la política educativa, sobre el qual no hi ha una diagnosi feta per Catalunya, amb un marc d’actuació molt fragmentat, sense estàndards de qualitat i que no aconsegueix revertir els mals resultats educatius ni ser una política compensatòria efectiva.  

Aquest projecte de recerca vol fer una anàlisi de la situació actual del reforç escolar, identificar agents i tipus d’actuacions que realitzen,  determinar quin són els elements clau per a la seva efectivitat, i ubicar el paper d’aquest tipus de suport en el marc de la innovació educativa comunitària. El treball es desenvoluparà en col·laboració amb persones, entitats i institucions implicades en aquest àmbit, amb qui analitzarem els reptes i propostes per redefinir el què, com i perquè del reforç educatiu.