L'orientació educativa dels joves de 12 a 16 anys a Catalunya

 

Aquest és un estudi de caràcter exploratori quanti–qualitatiu. Se centra en l’orientació acadèmica i professional que es desenvolupa als centres públics i privats concertats d’Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. L'objectiu és desxifrar i obtenir la relació d'accions que es desenvolupen en aquesta etapa educativa. A nivell metodològic combina l’anàlisi de dades secundàries, per a l’elaboració del marc teòric, i l’explotació i anàlisi de dades primàries per identificar i descriure les pràctiques en matèria d’orientació a una mostra de centres d’educació secundària de Catalunya. La finalitat de l'estudi és doble. D'una banda es vol iIdentificar, caracteritzar i classificar les pràctiques d’orientació que es desenvolupen als centres d’educació secundària a Catalunya, per tal de descriure amb evidències les seves característiques, fortaleses, debilitats i oportunitats, i per identificar pràctiques de referència. De l'altra, es volen aportar elements que permetin delimitar un model d’orientació acadèmica i professional que afavoreixi les transicions sobre la base del marc referencial internacional i que alhora s’ajusti a les característiques del nostre país.

Aliances