Projectes

Paraula clau

Educació 360 és una iniciativa educativa, social i política que planteja connectar els aprenentatges que es produeixen en tots els temps i espais de la vida de les persones.

Convocatòria de beca adreçada a investigadors que vulguin fer una estada a la Direcció d'Educació de l'OCDE per treballar en recerca comparada a nivell internacional sobre l'assessorament i l'aprenentatge mutu dels sistemes educatius dels diferents països.

La finalitat del projecte és estudiar algunes experiències d’escoles a temps complet, tant a nivell català com internacional, i analitzar les condicions d’aplicabilitat d'aquestes experiències a Catalunya.

Quina aportació pot fer la reflexió i la pràctica pedagògica a la solució dels problemes que les dades PISA posen sobre la taula? Quines accions poden implementar-se a l’aula i al centre educatiu per a millorar la qualitat dels aprenentatges?

Diagnosi sobre les problemàtiques i necessitats de les famílies estrangeres a partir d’una revisió documental, anàlisi de les polítiques existents i dels discursos d’actors clau.

Volem elaborar una diagnosi sobre les polítiques de petita infància a Catalunya, que permeti entendre quins són els debats i com s'estan plantejant, a quina necessitat present i futura responen els serveis, quins són els actors principals i quines les evidències científiques disponibles.

Enquesta a 1.500 famílies de Catalunya, en el marc del projecte "Famílies amb veu" per tal de copsar les dinàmiques i abast de la participació de les famílies a l’escola.

Aquesta recerca recull el coneixement disponible sobre els impactes socials i educatius de la jornada escolar contínua.

Aquest és un estudi de caràcter exploratori quanti–qualitatiu. Se centra en l’orientació acadèmica i professional que es desenvolupa als centres públics i privats concertats d’Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. L'objectiu és desxifrar i obtenir la relació d'accions que es desenvolupen
en aquesta etapa educativa.

L’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col∙laboració amb l’OCDE que té com a objectius: reflexionar sobre els aspectes que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge; alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals del centre educatiu; construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge estès i acabar definint un model de lideratge per a l’aprenentatge.