Projectes

Paraula clau

El projecte Què funciona en educació? es proposa revisar les evidències generades per la recerca rigurosa al voltant de les intervencions i polítiques que milloren els aprentatges a fi d'informar el disseny de les polítiques educatives.

Un projecte que vol copsar prioritats i percepcions, valoracions i sensibilitats sobre l’educació del país. 

Impuls d’una xarxa d’experts d’alt nivell internacional en el camp de l'ensenyament convençuts de la necessitat d’innovar i promoure noves pedagogies i línies de recerca emergents.

L'Anuari dels reptes educatius aborda alguns dels principals reptes del sistema educatiu català a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discusió en seminari. Aquest anuari posa l’èmfasi en el diagnòstic compartit i sobretot en les propostes per a l’acció a curt, mig i llarg termini en matèria de gestió i política educativa.

Plantegem explorar el coneixement disponible sobre la matèria, tant de la recerca i dels programes d’intervenció com dels professionals implicats, per poder-lo convertir en una agenda clara i ambiciosa de propostes d’actuació social i política per Catalunya.

El projecte REFORMED (Reforming Schools Globally: A Multi-Scalar Analysis of Autonomy and Accountability Policies in the Education Sector) pretén explorar en profunditat la implementació de les pol

Diagnosi sobre la situació del reforç escolar a Catalunya, en què volem identificar què cal fer per posicionar el reforç escolar com un element clau en el combat contra les desigualtats educatives i, per tant , com a eix d’actuació d’una política educativa orientada a l’èxit educatiu.

Quin és la situació actual de la Formació de persones adultes a Catalunya? Quines necessitats i reptes hi ha? Quines actuacions de millora calen?

Diagnosi sobre les problemàtiques i necessitats de les famílies estrangeres a partir d’una revisió documental, anàlisi de les polítiques existents i dels discursos d’actors clau.