Projectes

Paraula clau

Volem que l'escola que forma els ciutadans de demà sigui la institució més capdavantera de la societat. Creus que l’escola prepara per les competències que demana la societat? Vols saber quines competències seran les rellevants en el sXXI? Vols saber quins models d’aprenentatge són més efectius segons l’evidència científica?

El Centre Promotor té l'objectiu de promoure l’Aprenentatge Servei a través de l'impuls de la recerca, la difusió, l’arrelament i la construcció d'una xarxa d'agents que cooperen.

Convocatòria de beca adreçada a investigadors que vulguin fer una estada a la Direcció d'Educació de l'OCDE per treballar en recerca comparada a nivell internacional sobre l'assessorament i l'aprenentatge mutu dels sistemes educatius dels diferents països.

Aquest projecte ofereix recursos i materials de qualitat que aportin conceptes, reflexions, i perspectives al professorat per comprendre i gestionar la diversitat sociocultural present a l'aula.

La campanya "Les 3 coses que he après sobre educació", impulsada per celebrar els 10 anys del fòrum Debats d'Educació, ofereix un espai de participació a qualsevol persona que vulgui fer la seva aportació entorn a la pregunta: "Quines són les 3 coses que he après sobre educació?"

Trobada internacional per definir el full de ruta de l’educació superior en base als objectius de l’agenda d’Educació 2030. La comunitat internacional reunida a Barcelona definirà les recomanacions per a totes les universitats del món, en matèria de responsabilitat social universitària.

Quina aportació pot fer la reflexió i la pràctica pedagògica a la solució dels problemes que les dades PISA posen sobre la taula? Quines accions poden implementar-se a l’aula i al centre educatiu per a millorar la qualitat dels aprenentatges?

Aquest cicle de debats es va realitzar en paral∙lel a l’emissió de la sèrie “Mestres” de TV3, i continua les reflexions del document "El compromís ètic del professorat", fruit d'un procés participatiu impulsat per la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.

Volem elaborar una diagnosi sobre les polítiques de petita infància a Catalunya, que permeti entendre quins són els debats i com s'estan plantejant, a quina necessitat present i futura responen els serveis, quins són els actors principals i quines les evidències científiques disponibles.

Jornada organitzada conjuntament per la Fundació Carles Pi i Sunyer, la Fundació Jaume Bofill i l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona.