AlterBeques

Recull de l’exploració dels models existents de beques i ajudes a l’estudi
18

El projecte Alterbeques té com a objectiu explorar models alternatius de finançament de la formació i analitzar la viabilitat de la seva implantació en el context català, tenint en compte el context socioeconòmic, el marc regulatori i els objectius a aconseguir.

Dins el marc d’aquest projecte s’ha portat a terme una anàlisi dels diferents models de beques i ajuts existents en l’àmbit de l’educació formal, adreçades a l’equitat, la justícia social, la millora de la qualitat o l’excel·lència. Aquesta anàlisi es va iniciar a finals de 2014 i s’ha perllongat durant tot l’any 2015. El procés de recollida i anàlisi s’ha efectuat en obert, a través de la publicació de con-tinguts al blog del projecte (www.alterbeques.cat) i del diàleg amb els diferents agents implicats (estudiants, acadèmics, famílies...) tant a nivell presencial com a través de les xarxes socials.

Aquest document resumeix les principals conclusions del projecte. El document s’inicia amb una reflexió sobre la necessitat de revisar els actuals models de finançament de la formació, seguida d’una descripció de les modalitats de finançament de la formació existents, tant pel que fa a les mesures de finançament que responen a una lògica social o compensatòria com a les mesures que incorporen la recuperació total o parcial de les aportacions econòmiques realitzades. Segueix el resum dels aspectes crítics que s’han extret a partir de l’anàlisi de les diferents mesures i modalitats de formació examinades. Després hi ha el recull de les fitxes que hem elaborat per a cada una de les principals mesures d’ajut a l’estudi. Per acabar, hi trobareu un mapa d’actors privats que també donen beques i el caire que tenen aquestes.

Pages
78
Date
2016
Project
 
Aquesta obra està subjecta a la llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada (by-nc-nd).
Etiquetes
Related Information
03/06/2015
18:30h - 20:30h

Palau Robert i En directe

L'actual sistema de beques educatives és insuficient i no prou efectiu, beneficiant més a les classes mitjanes que a les classes baixes
27/05/2015
11:00h - 12:00h

Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès