De l’aprendre per ser avaluat a l’avaluació per aprendre: perspectives i prospectives

Capítol 1. Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2018
86

En un sentit general, en la nostra vida quotidiana, estem contínuament avaluant. Avaluar és establir una comparació entre una contingència i un estàndard, atorgar un valor a aquesta comparació i, sovint, prendre una decisió que es traduirà en una acció. Estem avaluant quan estimem si la truita de patates ja està prou feta, quan apreciem la qualitat d’una obra teatral o quan decidim que la resposta que ens ha donat el cambrer a la nostra queixa és totalment inacceptable i demanem la presència del propietari per formular una reclamació.

Lògicament, els altres també ens avaluen i actuen amb nosaltres com a resultat d’aquesta avaluació. D’altra banda, també nosaltres podem tenir indicadors de com els altres ens avaluen i tractar d’ajustar-nos a les seves expectatives o, en el seu cas, intentar que modifiquin una valoració que ens pot semblar inapropiada o directament injusta. És més que probable que per als primers homínids l’avaluació correcta dels comportaments i les intencions dels altres fos un tema de supervivència absoluta.

Pages
84
Date
2019
ISBN
978-84-947887-5-8
Project
 
Novetat