cob_09_230x310_cat.jpg

És l’avaluació de l’alumnat un mecanisme de millora del rendiment escolar?

Tradicionalment, l’avaluació s’ha entès com la valoració del professorat sobre els aprenentatges de l’alumnat. Avui en dia, però, l’avaluació ha deixat de ser un instrument finalista (atorgament d’una nota) i s’ha convertit en quelcom més complex, en un recurs d’aprenentatge més. Ara bé, l’amplitud i la varietat d’instruments avaluadors aconsella investigar i reflexionar sobre quines pràctiques tenen un impacte més gran. Aquesta revisió de l’evidència pretén aportar dades que permetin saber si l’avaluació formativa és un instrument de millora del rendiment dels estudiants, quins mecanismes avaluadors són més efectius en la millora dels resultats acadèmics i quins perfils d’alumnes es beneficien més de la implementació de les diferents estratègies d’avaluació a l’aula.

  • Pàgines 18
  • Data 09/05/2018
  • ISBN 978-84-947888-4-0

Tradicionalment, l’avaluació s’ha entès com la valoració del professorat sobre els aprenentatges de l’alumnat. Avui en dia, però, l’avaluació ha deixat de ser un instrument finalista (atorgament d’una nota) i s’ha convertit en quelcom més complex, en un recurs d’aprenentatge més. Ara bé, l’amplitud i la varietat d’instruments avaluadors aconsella investigar i reflexionar sobre quines pràctiques tenen un impacte més gran. Aquesta revisió de l’evidència pretén aportar dades que permetin saber si l’avaluació formativa és un instrument de millora del rendiment dels estudiants, quins mecanismes avaluadors són més efectius en la millora dels resultats acadèmics i quins perfils d’alumnes es beneficien més de la implementació de les diferents estratègies d’avaluació a l’aula.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

És l'avaluació un mecanisme de millora del rendiment escolar? Sheila González Motos

El com, el què i el per a què de l'avaluació de l'alumnat | Sheila González i Janet Looney (resum)

Avaluar per aprendre: experiències i reflexions | Taula de debat 1 (resum)

Les proves externes: més enllà de l'avaluació diagnòstica | Taula de debat 2 (resum)

El futur de l'avaluació | Diàleg entre Janet Looney i Xavier Chavarria

JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat - obertura i cloenda (retransmissió en directe)

JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat - Taula de debat 1 (retransmissió en directe)

JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat - Taula de debat 2 (retransmissió en directe)

El com, el què i el per a què de l'avaluació de l'alumnat | Sheila González i Janet Looney (enregistrament íntegre)

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar