Les polítiques educatives locals en temps de crisi

41

Els ajuntaments han tingut i tenen un paper fonamental a l'hora de promoure oportunitats educatives per al conjunt de la població i també, especialment, a l'hora d'acompanyar i donar suport des del territori als processos educatius de les persones amb més dificultats d'escolarització, amb més dèficits formatius, amb necessitats que el sistema educatiu, per si sol, no pot o no sap atendre o compensar. El paper dels ajuntaments en matèria d'educació, doncs, està estretament orientat a combatre amb més garanties les desigualtats educatives.

El Panel de polítiques públiques locals d'educació, promogut des de l'any 2010 per la Fundació Carles Pi i Sunyer, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill, és una enquesta amb periodicitat bianual administrada als ajuntaments dels municipis de més de 10.000 habitants de Catalunya, amb l'objectiu de conèixer de manera sistemàtica informació actualitzada sobre les actuacions que desenvolupen les administracions locals en l'àmbit de l'educació.

Després de les edicions dels anys 2009 i 2011, aquest document recull els principals resultats de la tercera edició, que proporciona dades sobre les polítiques locals dutes a terme l'any 2013. Sobre un univers de 120 municipis catalans amb més de 10.000 habitants (exclosa la ciutat de Barcelona), que integra el 60% de la població de Catalunya (4.530.519 habitants), l'edició del Panel de l'any 2013 ha comptat amb informació d'una mostra de 95 municipis, quasi el 80%.

Pàgines
102
Data
2016
Projecte