L’escola inclusiva a Catalunya: una il∙lusió seductora

Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015 (capítol 6)

Han passat més de sis anys de la proclamació, el 19 de juliol de 2009, de la Llei d’educació de Catalunya (LEC). Aquesta llei representava, per a molts, l’oportunitat de poder obrir les portes a una escola inclusiva.

Una il·lusió seductora alimentada per l’article 81, apartats 1 i 2, de la llei: «L’atenció educativa de tots els alumnes es regeix pel principi d’escola inclusiva». «Els projectes educatius dels centres han de considerar els elements curriculars, metodològics i organitzatius per a la participació de tots els alumnes en els entorns escolars ordinaris, independentment de llurs condicions i capacitats». Però, de fet, tant les contradiccions conceptuals com les vacil·lacions lingüístiques que apareixen en el redactat han convertit la il·lusió seductora en un simple miratge.

Podeu descarregar-vos Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015 complet aquí.

 

Pàgines
24
Data
2016
ISBN
978-84-945264-8-0
Projecte
 
L’escola inclusiva a Catalunya: una il∙lusió seductora
Aquesta obra està subjecta a la llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada (by-nc-nd).
Informació relacionada