Nota de premsa. 12 reptes estratègics per transformar l’educació a Catalunya

Presentació de l’Anuari dels Reptes de l’Educació a Catalunya 2015
33

Dimarts 4 d’octubre, a les 11.00 h 

Sala Macaya. Palau Macaya 

(Passeig de Sant Joan, 108. 08037 Barcelona)

Hi intervindran: 

L’'Anuari dels Reptes de l’Educació a Catalunya 2015’ analitza i desenvolupa propostes en dotze reptes clau on és fonamental actuar per millorar l’educació del nostre país. Dirigit i coordinat per Josep M. Vilalta i de la mà de 20 experts, els 12 reptes deriven en propostes que configuren una agenda transformadora de l’educació a Catalunya per:  

  • fer un salt qualitatiu del sistema educatiu català 
  • construir un sistema educatiu de major qualitat, més integrador i equitatiu
  • donar resposta a les necessitats i demandes de la societat catalana als inicis del segle XXI. 

Alguns dels reptes destacats són els següents:

  • Superar l'herència d'un sistema educatiu estandarditzat i homogeneïtzant, per avançar cap a models d'aprenentatge personalitzat a les escoles. Aquests models d’aprenentatge cal que tinguin en compte les necessitats, motivacions i capacitats de l'alumnat i els nous espais i oportunitats d'aprenentatge que van més enllà de l'escola.
  • Aprofundir en pràctiques que garanteixin l'aprenentatge efectiu de llengües estrangeres i les competències necessàries per un món globalitzat mitjançant models d'internacionalització i plurilingüisme als centres.
  • Noves polítiques de professorat que actualitzin les seves funcions professionals, incideixin en la seva formació i despleguin una veritable carrera professional, per fer del professorat la clau de volta de la transformació del sistema educatiu a Catalunya.
  • Reinversió i reorientació de la despesa educativa duplicant-la per igualar-la a la mitjana europea, però assegurant que aquesta inversió se centra en  determinats programes efectius d'equitat i innovació a Catalunya. Fem un anàlisi de les polítiques d'austeritat i les de reinversió.
  • Altres temes: la reforma de l'educació secundària, el model de lideratge de la innovació per part de l'administració, el futur model d'escola inclusiva, el risc de fracàs de l'alumnat immigrant en l'espai escolar i de ciutadania, polítiques de mercat de treball, el finançament i l'eficiència del sistema universitari.

A la roda de premsa es lliurarà un extens dossier amb els resultats de l’anàlisi de cada repte i les propostes estratègiques per transformar l’educació a Catalunya.

Els autors de l'Anuari 2015 són: Josep Maria Vilalta (director), Jordi Alba, Beatriz Ballestín, Marc Camacho, Cèsar Coll, Joan Francesc Córdoba, Amelia Díaz, Sheila González, Francesc Xavier Grau, Antonio Huerta, Josep Maria Jarque, Neus Lorenzo, Miquel Martínez, Xavier Martínez-Celorrio, Jordi Musons, Jordi Nomen, Carmen Pérez, Ernest Pons, Enric Prats, Miquel Puig i Mireia Trenchs

Contacte:

Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill. (Tel. 620 587 300)

Josep Maria Vilalta, director de l’informe ‘Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2015’

 

Pages
2
Date
2016
Project
Etiquetes
Related Information