notapremsistemainclusiu.jpg

Nota de premsa: Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge

Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.

  • Data 26/11/2019

Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.

Perquè un sistema inclusiu com el que es vol implantar a Catalunya tingui èxit en els centres calen eines adequades de diagnòstic i monitorització de l'alumnat, coherència i continuïtat entre les mesures d'atenció a la diversitat, un professorat format i una cobertura suficient de professionals especialistes.

El Decret conegut com d’escola inclusiva, aprovat fa tot just dos anys, es fixava com a objectiu encabir totes les mesures i els suports d’atenció educativa en un sistema integrat que doni resposta a tot l’alumnat i cobreixi totes les etapes educatives.

L’evidència indica que un sistema inclusiu d’atenció a les diversitats d’aprenentatge com el que es vol implantar a Catalunya millora les oportunitats educatives de l’alumnat amb necessitats educatives i, en conjunt, dels centres educatius

Però quines són les claus de l’èxit d’aquests sistemes? Quins recursos professionals, organitzatius i materials són necessaris per al seu desplegament? Quines característiques tenen les mesures de diversificació curricular més efectives? I les mesures intensives de suport a l’alumnat amb més dificultats d’aprenentatge? Com podem avançar a casa nostra cap a sistemes inclusius efectius i sostenibles?

En el marc del projecte Què funciona en educació?, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill presenten un informe que revisa els resultats de més 700 estudis que analitzen de forma rigorosa l’impacte que tenen diferents mesures de suport a les necessitats educatives i de diversificació curricular sobre el rendiment, les competències socioemocionals i l’abandonament dels estudis

Els resultats d’aquesta revisió  ?? la més extensa sobre el tema feta fins ara ??  es presentaran en un acte al Palau Macaya el proper 27 de novembre, a les 18h., que comptarà amb professionals de centres educatius, experts en la matèria i representants del Departament d’Educació.

Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta, i aquí:

/agenda/diversificacio-i-inclusio-lescola

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar