coberta.jpg

Nota de premsa: Escoles, investigadors i institucions internacionals s’apleguen en un simposi per impulsar el canvi educatiu

  • El simposi, que es fa al campus de Ciutadella de la UPF, és coorganitzat amb UNESCO i OCDE i integra investigadors de vuit universitats, membres de les administracions educatives i escoles.
  • S’hi vincularan les iniciatives de canvi educatiu existents a la nostra societat amb la recerca i les tendències internacionals.
  • El conseller d’Afers Exteriors i l’exdirector general de la UNESCO obriran el simposi el 23 i la consellera d’Ensenyament el clourà el 24.
Barcelona, 22 de novembre de 2016.- Connectar el treball pel canvi educatiu d’institucions internacionals, d’investigadors universitaris, d’escoles i de les administracions educatives. Aquest és l’objectiu del Simposi sobre Canvi Educatiu que el programa Escola Nova 21 organitza a Barcelona aquest 23 i 24 de novembre conjuntament amb la UNESCO i l’OCDE, i que dimecres inauguraran el conseller Raül Romeva, l’ex director general de la UNESCO Federico Mayor Zaragoza, el rector de la UPF i la vicerectora de la UOC.

  • Data 22/11/2016
  • El simposi, que es fa al campus de Ciutadella de la UPF, és coorganitzat amb UNESCO i OCDE i integra investigadors de vuit universitats, membres de les administracions educatives i escoles.
  • S’hi vincularan les iniciatives de canvi educatiu existents a la nostra societat amb la recerca i les tendències internacionals.
  • El conseller d’Afers Exteriors i l’exdirector general de la UNESCO obriran el simposi el 23 i la consellera d’Ensenyament el clourà el 24.

Barcelona, 22 de novembre de 2016.- Connectar el treball pel canvi educatiu d’institucions internacionals, d’investigadors universitaris, d’escoles i de les administracions educatives. Aquest és l’objectiu del Simposi sobre Canvi Educatiu que el programa Escola Nova 21 organitza a Barcelona aquest 23 i 24 de novembre conjuntament amb la UNESCO i l’OCDE, i que dimecres inauguraran el conseller Raül Romeva, l’ex director general de la UNESCO Federico Mayor Zaragoza, el rector de la UPF i la vicerectora de la UOC.

Al llarg de dos dies, el simposi aplegarà 350 persones procedents d’escoles, universitats, administracions educatives i entitats per aprofundir en els quatre eixos del MARC D’ESCOLA AVANÇADA que és la referència per als 481 centres del programa Escola Nova 21: (1) Un propòsit educatiu que generi competències per a la vida en el context del segle 21; (2) sistemes de mesurar els assoliments de totes i cadascuna d’aquestes competències; (3) pràctiques d’aprenentatge fonamentades en el coneixement existent de com les persones aprenen, i (4) una organització dirigida a l’aprenentatge de tots els infants, que actualitza l’acció educativa i que està oberta i interactua amb el seu entorn.

A més de panells on debatran representants internacionals amb acadèmics, responsables escolars i personalitats locals com l’ex-conseller Del Pozo i l’ex-regidora Marina Subirats, el simposi tindrà dotze grups de treball focalitzats en els quatre eixos que aprofundiran en aspectes concrets del Marc d’Escola Avançada, i que permetran connectar el treball d’investigadors amb el d’escoles vinculades al programa i obrir la porta a col·laboracions estables.

Les conclusions dels dotze grups de treball i del conjunt del simposi serviran per a fonamentar millor el marc comú i es traslladaran a la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, que farà la cloenda.

Des que el 28 de setembre es va anunciar l’acord amb la Diputació de Barcelona gràcies al qual s’integraven 456 escoles al programa a través de l’establiment d’una cinquantena de xarxes territorials, Escola Nova 21 ha fet ja set tallers sobre canvi educatiu amb 1200 representants d’equips de direcció de les escoles, que han començat així el procés de debat intern sobre el propòsit educatiu i les pràctiques d’aprenentatge.

Mentrestant, s’està treballant per estendre els acords de cooperació amb ens locals i de creació de xarxes a les altres tres diputacions i al Consorci d’Educació de Barcelona, i s’està elaborant una eina d’autodiagnosi per als centres des del marc comú d’escola avançada en coordinació amb el departament d’Ensenyament.

Està previst que aquest desembre els centres participants puguin fer servir l’eina d’autodiagnosi de forma participativa amb tot el claustre, que els permetrà dibuixar el seu propi pla de millora. A partir de gener, els centres disposaran d’espais de capacitació i reflexió compartida en xarxes territorials, així com d’indicadors d’avaluació, per a què puguin actualitzar el seu enfocament educatiu i avançar cap al marc comú. També se les dotarà de recursos digitals per al canvi que coordinarà una persona que s’ha sumat a l’equip gràcies al suport de la Fundació PuntCat.

D’entre els 456 centres, el mes de desembre es farà una mostra representativa de 30 centres per a assajar amb ells un procediment de canvi generalitzable. Aquests centres rebran un acompanyament, formació i capacitació intensius per tal de garantir el seu canvi, creant una acció pilot a través d’un procediment que s’anirà revisant i millorant. La mostra es farà en base als percentatges de distribució territorial, primària/secundària, perfil socioeconòmic i titularitat del conjunt.

Per a més informació: David Pérez, coordinador d’Escola Nova 21: 670 516 347 / dperez@escolanova21.cat

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar