Nota de premsa: Per la continuïtat més enllà de l'ESO. Com avançar cap a una secundària postobligatòria per a tothom

84

El repte d’universalitzar la secundària postobligatòria passa per obrir itineraris i passarel·les entre estudis, actualitzar els continguts formatius, millorar les polítiques d’orientació i un suport específic per a l’alumnat més vulnerable.

Amb la sortida de la crisi, i després de 10 anys de descens continuïtat, s’estanca la caiguda de la taxa d’abandonament prematur dels estudis a Catalunya. Un 17,1% l’any 2018, entre les més altes d’Europa (mitjana europea = 10,6%).

L’alt nivell d’abandonament que tenim a Catalunya no es correspon amb el nivell competencial mitjà que demostren els alumnes catalans de secundària en les proves internacionals estandarditzades (proper a la mitjana de l’OCDE segons dades del PISA 2015).

Una part important dels alumnes que inicien els ensenyaments postobligatoris no els completen amb èxit: segons dades del curs 2017-2018, per cada 100 alumnes que inicien el Batxillerat finalitzen amb èxit (dos anys després) 80; en el cas dels cicles formatius de grau mig, la taxa és del 46%,

Per tant ens hem de preguntar: què falla en l’educació secundària postobligatòria? Com hauria de canviar per convertir-se en una etapa educativa de qualitat i oberta a tothom? Quina provisió de places de Batxillerat i cicles formatius necessitem? Amb quina estructura i continguts formatius? Com incentivar la participació en aquests estudis dels joves més vulnerables?

Aquests són els interrogants que motiven l’acte públic que aquí presentem sota el títol “Per la continuïtat més enllà de l’ESO: com avançar cap a una secundària postobligatòria per a tothom?”, que tindrà lloc al Palau Macaya, Obra Social "la Caixa" (Barcelona), el 14 de febrer de 18:00 h a 20.00 h.

Per afrontar aquestes qüestions i donar-hi resposta, comptarem amb experts i autoritats educatives (Departament d’Ensenyament i Consorci d’Educació de Barcelona), que aportaran anàlisi, reflexions i propostes aterrades sobre el tema. La conferència inaugural correrà a càrrec de Queralt Capsada, recercadora de la Durham University, Regne Unit.

Trobareu més informació sobre els continguts i el programa de l’acte en la nota de premsa adjunta, i aquí.

Pàgines
84
Data
2019
Projecte