Resum executiu. L'escola a temps complet

Alemanya va començar a principis dels anys 2000 una reforma que l’ha portat a ampliar i transformar de manera radical els seus horaris escolars. Més temps educatiu i una nova cultura de l’aprenentatge els ha permès avançar cap a una major igualtat d’oportunitats educatives, oferir suport individualitzat a infants i adolescents i innovar en l’organització dels temps educatius per fer possible una educació millor.

Durant els darrers 15 anys, molts països han desenvolupat polítiques d’educació a temps complet amb l’objectiu d’ampliar les oportunitats educatives i millorar l’aprenentatge i el desenvolupament d’infants i joves. En aquests projectes s’aposta per què centres educatius i comunitats proporcionin conjuntament una educació integral, equitativa i amb benestar. Aquestes experiències internacionals han inspirat la proposta “Educació a l’hora” promoguda per la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. 

D’aquestes experiències, Alemanya és un dels països amb una trajectòria més llarga i rica d’educació a temps complet. Les Ganztagsschulen (escoles a temps complet) s’han estès pel sistema i han passat del 16,3% el curs 2002/03 al 69% al curs 2017/18 (primària i secundària). 

Data
2020
Proyecto
 
Novetat