cob_06_230x310_beques.jpg

Són les beques i els ajuts efectius de cara a la continuïtat i millora dels resultats educatius a primària i secundària?

Un dels elements que ha centrat el debat educatiu durant els darrers anys és la gran quantitat d’individus que no continuen els seus estudis més enllà de l’escolarització obligatòria i que es quantifica mitjançant una alta taxa d’abandonament escolar prematur. La literatura indica que aquest fenomen és el resultat de l’acció, de manera acumulativa, d’un seguit de factors de vulnerabilitat (individuals, familiars i d’entorn).

  • Pàgines 18
  • Data 26/09/2017
  • ISBN 978-84-946591-2-6

Un dels elements que ha centrat el debat educatiu durant els darrers anys és la gran quantitat d’individus que no continuen els seus estudis més enllà de l’escolarització obligatòria i que es quantifica mitjançant una alta taxa d’abandonament escolar prematur. La literatura indica que aquest fenomen és el resultat de l’acció, de manera acumulativa, d’un seguit de factors de vulnerabilitat (individuals, familiars i d’entorn).

En aquest context, la present revisió es pregunta si les beques i els ajuts a l’estudi poden actuar com a factor dinamitzador de la continuïtat en el centre escolar i/o la millora en els resultats educatius i, a més, intenta conèixer sota quins dissenys es produeixen els majors efectes.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Mauro Mediavilla - Beques, ajuts i abandonament escolar prematur

Quines beques motivarien els joves a estudiar i reduirien l’abandonament escolar prematur?

"Les beques a examen" - Entrevista amb Xavier Martínez-Celorrio

Sessió paral·lela 1 / Agrupaments a les aules: millors aprenentatges per a tothom (retransmissió en directe)

Ens poden ajudar les evidències a dissenyar i millorar les activitats extraescolars?

Com dissenyar programes d'estiu que ofereixin oportunitats a infants i joves?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives?

Competències per al segle XXI: com les avaluem?

Competències per al segle XXI: experiències i lliçons

Competències socials, emocionals i metacognitives: programes que funcionen (resum)

Sessió paral·lela 2: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió paral·lela 1 + conclusions: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió plenària 9 - 11.15 h: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives? (retransmissió en directe)

Poden les evidències ajudar-nos a dissenyar millors programes d'estiu?

Els programes de tutorització individual milloren els aprenentatges? (resum)

Quins agrupaments a les aules milloren els aprenentatges per a tothom? (resum)

Sessió paral·lela 2: Programes de tutorització individual reptes des de l'escola i l'entorn (retransmissió en directe)

Sessió plenària: Agrupaments a l’aula i tutorització individual (retransmissió en directe)

Els incentius econòmics al professorat, milloren els resultats educatius?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives? (retransmissió en directe)

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar