Un model de formació professional dual per a Catalunya?

Aportacions dels agents implicats
22

El govern català va introduir la formació dual en la formació professional inicial mitjançant un decret legislatiu el març del 2011, i en va regular l'organització un any més tard. Recentment, el Parlament de Catalunya ha aprovat la Llei de formació i qualificació professional de Catalunya i, en paraules de la consellera Irene Rigau, aquest model «ha de permetre donar una resposta integral a totes les necessitats de formació i qualificació professional de les persones i de les empreses». Al curs 2013/14 aquesta modalitat de formació professional comptava amb més de dos mil alumnes i el govern ha anunciat que vol ampliar-ne la cobertura al doble d’alumnat en el proper curs.

La majoria de debats sobre la formació dual a Catalunya es fan al voltant de si és una política factible d’implementar en el cas català, de si el seu disseny hauria de ser més o menys ambiciós, de si és realista esperar que un nombre significatiu d’alumnes i empreses vulguin i puguin participar en aquesta formació i, en definitiva, de si el govern de la Generalitat pot crear les condicions necessàries per tal que aquesta reforma es pugui implementar a gran escala, sigui sostenible en el temps i assoleixi els objectius esperats. És per aquesta raó que en aquest seminari hem preguntat a diferents actors socials i educatius lligats al món de la formació professional quina ha estat fins ara la seva experiència en la implementació de la FP dual a Catalunya i com veuen el seu desenvolupament futur.

Pages
32
Date
2016
Project
 
Aquesta obra està subjecta a la llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada (by-nc-nd).
Related Information