Un nou model de formació professional dual per a Catalunya: Reptes en el disseny i implementació de la reforma

 

Amb aquet treball els autors han pretès establir quins són els principals reptes que ha de solucionar un sistema educatiu que vulgui dissenyar i implementar una política de formació dual efectiva i quines són les condicions que ho fan possible. Per donar resposta a aquestes qüestions, s’analitza i sistematitza l’evidència internacional per posar en relleu els factors institucionals clau que han d’assegurar la implementació efectiva d’una política de formació dual. Quan es parla dels factors institucionals ens referim al conjunt de cossos administratius, normes i actors socials, així com a les pautes de relació entre ells, que configuren el marc institucional de governança del sistema de formació professional. Per tal de dur a terme aquesta tasca s'ha fet servir una versió adaptada de la metodologia de la revisió sistemática de literatura.

En el marc del treball sobre la formació professional dual que està duent a terme la Fundació Jaume Bofill, al mes de novembre es va celebrar el seminari "FP dual a Catalunya: Quin model d'FP dual necessita Catalunya?". Aquest seminari ha congregat a centres i la comunitat educativa d'FP dual, empresaris i representants dels centres de treball que acullen els aprenents, decisors i gestors de l'administració educativa i econòmica i als sindicats.