Nota de premsa: La formació permanent del professorat té un impacte positiu en els resultats de tots els perfils d'alumnat i en totes les etapes educatives

86

L'efecte positiu de la formació permanent és similar al de la reducció de les ràtios alumnes-professor a l'aula

Un professorat ben preparat, un professorat de qualitat és una garantia d’èxit per al sistema i les oportunitats educatives dels seus alumnes. En un moment com l’actual, on Catalunya té plantejats reptes educatius de primer ordre, com la lluita contra l’abandonament i les desigualtats educatives, tenir bons professors i en millora contínua és una aposta necessària.

A Catalunya la formació permanent del professorat a casa nostra ofereix un panorama ben heterogeni en continguts, metodologies i proveïdors, i això fa que no puguem parlar d’una estratègia clara i definida de com ha de ser la formació permanent dels nostres mestres a casa nostra, un model que orienti i prioritzi enfocaments, continguts i metodologies i que tingui en compte l’evidència sobre aquells programes que funcionen millor.

En el marc projecte Què funciona en educació?, l’InstitutCatalà d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill han promogut un informe que revisa els resultats de 200 estudis que analitzen de forma rigorosa l’impacte de diferents programes formació permanent del professorat en el rendiment educatiu de l’alumnat i en el seu desenvolupament socioemocional.

Els resultats d’aquesta revisió  ̶̶ la més extensa sobre el tema feta fins ara ̶̶  es presentaran en un acte al Palau Macaya el proper 12 de juny, a les 18h, que comptarà amb la participació d’experts en la matèria i amb la Directora general d'Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d'Educació, Mar Camacho.

Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta, i aquí

Data
2019
Projecte
 
Nota de premsa: La formació permanent del professorat té un impacte positiu en els resultats de tots els perfils d'alumnat i en totes les etapes educatives
Novetat